2014. december 28., vasárnap

Hatodmaraton Siófokon - 2014.11.15

Amikor Anita el kezdte szervezni a novemberi Siófoki futást, egyértelmű volt, hogy indulok én is - természetesen a 7 km-es távon. Mivel idén új versenyszám is indult, s több helyen kellett szurkolni, így végül úgy döntöttem, hogy idén a bicaj otthon marad...
Szállásunk a már jól megszokott helyen volt, a Bella Villa panzióban. Gábor jött értem péntek délután, így nem kellett vonatoznom, s Budaörsnél még Anita is átült hozzánk a másik autóból.

Miután leértünk Siófokra, elfoglaltuk a szobákat, behordtuk a csomagokat, majd megvacsoráztunk. Az este hátralévő részében beszélgettünk, néhányan sétáltak.

Reggel ébredés után Lucussal elsétáltunk vásárolni a SPAR-ba. Pechemre nem hoztam magammal törölközőt, azt szerettem volna venni - de nem jártam sikerrel (csak délután a a Plázában a KIK-ben sikerült egyet beszereznem)

Reggeli, majd mosogatás, készülődés... Indultunk szurkolni az első futóknak. 10-kor kezdődött az első versenyszám, itt Anita és Gábor voltak érdekeltek. Az útvonal kialakításból adódóan több helyen is lehetett szurkolni a futóknak: a rajtnál, a parton, aztán a váltásnál, majd megint a parton és a befutónál. Péter Atti főszpíker indította útnak a futókat, s lelkesítette is őket. Az időjárás egész biztatónak tűnt, időnként még a nap is megpróbált előbújni. Elég sok futó vágott neki a távnak, a Zebrákon kívül is voltak ismerős arcok :-) A Balatonban hattyúk úszkáltak, voltak köztük kedvencek. 
A Zebra-Duó 1:16 perc alatt teljesítette a délelőtti távot. 
Tamás volt a következő, aki futásban érintett volt, ő délben rajtolt egy félmaratonra. Amíg ő futott, addig mi visszamentünk a szállásra, illetve én elmentem a plázába is. Fél 2 magasságában mentem vissza szurkolni, mivel a többieket nem találtam így a célkapu előtt álltam meg. Szurkoltam én is a beérkező futóknak, s vártam Tamást is. 1:54:33-t mutatott az óra, amikor célba ért. Közben jöttek a többiek is, így ismét visszamentünk a szállásra - hisz következett a tészta party :-) Gyorsan kellett főzni, hisz 16 órakor jött a következő futás - amiben már én is érintett voltam. Szurkoltunk a tésztának, hogy gyorsan puhuljon, közben reszeltem sajtot, s a tejfölt is előszedtük. A tészta leszűrés közben beesett a mosogatóba, de megmentettük :-) Öblítést követően jóízűen elfogyasztottuk...


S ezután gyors készülődés. Menni kellett a rajthoz... Mivel Levente úgy döntött, hogy nem fut, így Tamás átvállalta az ő részét, s megbeszéltük, hogy fut velem, megpróbál kicsit "húzni". Elég sokan voltak a 7 km-es távon, már a rajtnál elvesztettük Anitát és Gábort. Megpróbáltam egy saját tempóra beállni, aztán időnként hagytam, hogy Tamás húzzon rajtam... Az első 1 km elég lassan fogyott el, futók előztek, mi is előztünk lassabb futókat.  Elfutottunk a kiköt utcájáig, majd a szállásunk utcájában jöttünk visszafelé... Mivel útközben beszélgettünk is néha Tamással, így jobban múltak a méterek... Aztán jött a rajt útvonal keresztezése, s a futást a Balaton parton folytattuk... Itt jártunk a táv felénél, s 23 percnél. A parton fújt kicsit a szél, a hattyúk versenyt úsztak a futókkal... A part után egy rövid füves szakasz következett, majd jött a rövid szakasz a fordítóval... S ekkor tudtam már, hogy a nehezén túl vagyunk - még kb. 1,5 km van hátra... A 6 km-es táblát elhagyva úgy éreztem vannak még tartalékok, így gondoltam majd a végét megnyomom... Még két kanyar és már látszódtak a fények a célkapunál. Kicsit korán fogtam bele a sprintbe, s így a 7 km-es táblánál majdnem meg kellett állnom - de erőt vettem és továbbmentem. Már csak pár száz méter, Péter Attila biztató szavai - Tamás "lökdösése" - s igen célba értem... egyéni csúccsal... 

7,032 km - 0:47:25 nettó idő

Átérve a célkapun muszáj volt egy picit pihenni, hogy levegőhöz jussak -  a szervezők jöttek és tereltek tovább, hogy ne zavarjon be a chipem. Átvettük a befutócsomagot, abban gyorsan megkerestem az innivalómat és ittam egyet. Aztán mentünk a befutóérem átvételéhez sorba állni. A többiek is odajöttek, gratuláltunk egymásnak, aztán visszamentünk a szállásra.


Zuhanyhoz sorszámot húztunk - majd mindenki összekészülődött a vacsorához. A Roxyban ettünk, volt asztalfoglalásunk. Én pizzát ettem, nagyon finom volt. Visszatérve a szállásra, mindenki úgy döntött, hogy közös bulit kihagyjuk, beszélgettünk a konyhában, elmentünk sétálni a partra - majd aludni tértünk.

Vasárnap délelőtt Lucáék lovagolni mentek, hárman futottak, Attilával mi meg szurkoltunk. Sajnos ma már nem volt olyan jó idő mint tegnap - többször nekiállt esni az eső, és hűvös is volt. Először a rajtnál szurkoltunk a Zebráknak, aztán átmentünk a kis utcába. Nagyon sok futó volt, nem szegte kedvüket az eső. Sok ismerős arc volt, akiket felismertem azoknak mind szurkoltam még külön is... Miután a Zebrák továbbhaladtak, visszamentünk a rajtkapuhoz, itt láthattuk őket újra, itt volt a váltózóna, illetve az egyéni futóknak a féltáv. A spíker természetesen ma is Péter Attila volt, így a jó hangulat a rossz idő ellenére is adott volt... A következő hely, ahol szurkolni tudtunk, az megint a Balaton part volt - itt még hűvösebbnek tűnt az idő - kicsit fáztam is már... Aztán visszatértünk a célegyenesbe, hogy a befutóknak szurkoljunk. Gábornak vettem egy teát, nem volt túl jól szegény a célba érést követően, illetve Péter Attinak is vittem egyet, hogy kicsit átmelegedjen. Anita is félmaratont futott most, mint Tamás, neki is sikerült egyéni csúcsot futnia (1:59:01)
Miután Gábor kifújta magát, elindultunk vissza a szállásra, a többiek még mentek ittak teát, forralt bort. A szállásra visszaérve mindenki összepakolt, aztán indultunk haza. Nálam volt még találkozópont, aztán mindenki hazament.

Ezen a hétvégén a Zebrák 147 km-t teljesítettek futva Siófokon :-)

Gratulálok mindenkinek a lefutott távhoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése