2014. december 26., péntek

WizzAir - Zebra váltóban - 2014.09.14

Szeptember 14-én került megrendezésre a Wizzair Félmaraton Budapesten. A Zebrák közül 8 egyéni induló volt, s 3 váltó. Az egyik 3 fős váltónak én is tagja lettem, Virággal és Bogival futottuk le együtt a félmaratont. 

A rajtot elég koránra sikerült tenni, így korán kellett kelni... Fél 9 körül volt a találkozó a Városligetben, én a 2-es szakaszt vállaltam. Virág volt az első futónk, így ő rajthoz ment az egyéni indulókkal, én meg elindultam vissza Budára, hisz az én váltópontom a Műegyetem rakparton volt, a Petőfi híd lábánál. Gondoltam MOL Bubival tekerek oda, de aztán átgondoltam, s inkább BKV-val mentem, nem akartam lefárasztani magam a futás előtt. A váltóponton szépen gyűltek az emberek, a frissítőpontnál ittam egy vizet, majd nem sokkal később már jelezték az első futók érkezését. Nem semmi tempóban haladtak. Az első szakasz 7,4 km volt, így  Virág 35-45 perc között volt várható - volt még időm... Megkerestem a rajtszám szerinti váltózónámat, bemelegítettem, aztán vártam Virágot. Egyre több futó érkezett, s lassan az első váltótagok is bejöttek... Volt, aki nem találta a váltótársát, így kénytelen volt tovább futni... Aztán lassan eljött az én időm is... A spíker jelezte, hogy jön a Zebra futóklub 3. csapatának váltóembere, készüljek :-) Beálltam a váltózónába, átvettem Virágtól a chipet, aztán elindultam. Próbáltam a saját tempómat tartani, s nem a tömeggel elfutni az elejét... A budai alsó rakparton futottunk egészen a Lánchíd utáni fordítóig, amellyel a felső rakpartra jutottunk, hogy onnan a Lánchídra érve átfussunk Pestre. Az első szakaszon volt egy frissítőpont is, itt ittam vizet, majd próbáltam a tempót tartani, futottam tovább. Az órámat nézve úgy láttam, hogy jó tempóban haladok - bár néha úgy éreztem, hogy állok - úgy haladtak el mellettem a többi futók... Ők gyorsabbak voltak nálam... De időnként én is megelőztem egy - egy futót, szóval nem én voltam a leglassabb, s maradtak még mögöttem is. Szurkolók voltak mindenhol, volt ahol tapssal, volt ahol zenével, volt ahol dobokkal szurkoltak nekünk - a hangulat nagyon jó volt :)
Átérve a Lánchídon a pesti rakparton folytattuk a futást, s a nehezén már túl voltam... A Lánchídnál volt a duóban futók váltóhelye, itt is nagy volt a hangulat... A mi következő váltópontunk a Margit híd után volt, a híd előtt volt még egy frissítőpont, itt gyorsan ittam egyet... Az utolsó méterekbe belehúztam, majd a váltózónába érve kerestem Bogit, hogy átadjam neki a chipet. Sok sikert kívántam neki.

5,9 km teljesítve, 0:38:29 idő alatt

Sajnos a Strava program elindítása nem sikerült, így nincsen saját mérésem a futásról. Elmentem, felvettem a befutócsomagot, majd a MOL Bubi ponthoz igyekeztem - gondoltam most már tekerhetek egyet. Ma még voltak segítők a pontokon, de nem volt semmi probléma a bérlésnél. A kosárba beraktam a befutócsomagomat, majd irány a Városliget. Egész jól haladtam vele, az furcsa volt, hogy csak 3 sebességes. A Hősök terénél parkoltam le, onnan gyalog mentem. Sok futó érkezett már a célegyenesbe, s pont még ismerőst is láttam (Éva, Kaposvár). Odamentem a célkapuhoz, gondoltam ott vannak a többiek, de nem láttam a Zebrákat. Így próbáltam telefonon kapcsolatba kerülni velük - Anitát sikerült is elérnem, s őt meg is kerestem. Együtt visszamentünk a Petőfi csarnokhoz, ami a "Találkozó pont" volt. Megérkeztek szépen a többiek is, Bogi hozta az érmünket is. 


A váltónk a 2:11:53-as időeredménnyel a 3 fős női váltók között 73. helyen ért célba (129 váltó volt sikeres). Az összes 3 fős váltók között (női, vegyes, férfi) a 398. helyen végeztünk 554-ből 




Felvettem a csomagomat a megőrzőből, majd elmentem a Versenyközpontba, hogy felvegyem a délutáni futás rajtszámát. Igen, nekem volt mára még egy futásom. Lucával és Lillával, valamint Leventével mi négyen indultunk még a Liget-körön. 12.30-kor volt a rajtunk, negyed 1 körül már felsorakoztunk. Péter Atti köszöntötte a futókat, elég szép számmal voltunk. Ezen a távon indultak a babakocsis futók is, akik világrekordot akartak felállítani, csak sajnos nem voltak elegen. Luca picit beteg volt, így várható volt, hogy nehezebben fog menni a futás, mint máskor. Elrajtoltattak bennünket, irány a táv. Leventét előre engedtük, hogy ő menjen a saját tempójában, én meg a két leányzóval futottam. Szépen sorban előztek meg bennünket a többiek, mi próbáltunk a saját tempónkban haladni. Végig futva az Olaf Palme sétányon átváltottunk sétára, hogy kicsit pihenjenek a Lányok. Innen már inkább séta volt, s időnként futás - nézelődésre is volt idő. A Lányok frissítőpontra vártak, de az nem igen volt. Néhányan voltak még mögöttünk, de a mezőny végén jártunk... A Kós Károly sétányról a Közlekedési Múzeum felé vettük az irányt, s a Lányok örültek a 2-es km jelzőnek, a fele már meg van. Aztán közelről lehetett hallani Péter Atti hangját, a lányok már örültek - de sajnos még nem a cél felé futottunk, hanem még volt egy plusz kanyar a távban. Újra pici futás, aztán megint séta - szépen, lassan, de közeledtünk... Sokan jöttek már velünk szembe, mentek a parkolóba, akik már rég célba értek... Aztán egy utolsó jobb kanyar és jött a célegyenes... S Péter Atti biztatása... A Lányok újra erőre kaptak, így az utolsó métereket futva tettük meg... a babyszítter és a két leányzó - célbaértünk... 

3,4 km - 0:37:35 időeredménnyel teljesítve - lesz ez még jobb is. A befutó csomagok átvétele után készítettünk egy csoportképet.
Visszamentünk a Találkozó pontra, még egy darabig beszélgettünk, uzsonnáztunk (kolbi, kifli, csokik) - aztán szépen lassan mindenki hazaindult. Úgy döntöttem, hogy hazafelé is MOL Bubival tekerek, így átsétáltam a Széchenyi fürdőnél lévő ponthoz. Hátizsákomat beraktam a kosárba, beállítottam az ülést, aztán irány hazafelé. Szokásos útvonal: Andrássy út - Kiskörút. A Szabadság-hídhoz érve azt láttam, hogy délről csúnya felhők közelednek - gondoltam magamban, hú ebből csúnya eső fog érkezni, de remélhetőleg addigra már otthon leszek... Hát sajnos nem... Átérve a Szent Gellért térre, először csak nagy cseppekben, majd egyre egyre sűrűbben - igen, leszakadt az ég... Hát mindegy... Mint tudjuk én akkor tekerek, ha jól esik, így tovább tekertem... A víz folyt rólam, az autók is fröcsköltek - de eltekertem az ALLEE-ig. Ott szépen leparkoltam, majd az eső enyhült. Csak egy kiadós futózápor volt... 
Lesétáltam a buszmegállóig, majd egy 86-os busszal hazamentem. 

A mai "duatlonos" napot 12,2 km tekeréssel és 9,3 km futással zártam. Jó kis nap volt :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése