2014. április 21., hétfő

Midicittá + - 2014.04.13

Áprilisban rendezi meg a BSI minden évben a Városvédő futást, melynek rajtja és célja a Margit-szigeten van. Többféle távon rendeznek versenyeket, így mindenki találhat kedvére valót.. még én is... (leghosszabb táv a félmaraton, legrövidebb a 800 m családi futás) A Zebrák közül többen együtt neveztek, Tamás intézte a csoportos nevezést... Én arról lemaradtam.. de akkor még nem is igazán döntöttem el, hogy melyik távon indulnék... Aztán nézegettem a távokat, a lehetőségeket - és döntöttem... Beneveztem a Midicittá + elnevezésű futószámra... :-)
A Midicittá + két etapból álló szám: először egy 7 km-es távot kell lefutni, majd némi szünet jön a második felvonás: 3,2 km

Vasárnap reggel igyekeztem már a félmaraton rajtjára kiérni, mivel több zebránk is érintett volt ezen a távon - ez 9.30-kor volt. Éppen kiértem, a Palatinus stranddal szemben "parkoltam le", s a kereplőmmel szurkoltam a több ezres tömegnek. A Zebrákat nem sikerült kiszúrnom a tömegben, de ismerősöket láttam. Miután elhaladt az összes futó, körbenéztem a kiállítósátrak között, illetve felmértem a terepet a versenyközpontban. A mi rajtcsomagunkat csak 11 után lehetett felvenni, így visszamentem a célkapu környékére. Leterítettem a plédemet, megreggeliztem, olvasgattam... Aztán Péter Atti jelezte, hogy az élmezőny közeledik, így összepakoltam, s beálltam a paraván mellé szurkolni... 70 percen belül célba ért az első férfiversenyző.. majd szépen sorban jöttek a többiek is... Néhány Zebrát is láttam célba érni, illetve több ismerőst is... Miután minden általam ismert személy célba ért, átbattyogtam a versenyközpontba felvenni a saját rajtcsomagomat.
Majd beszéltem Anitáékkal, megkerestem Ádámot és Gábort... Aztán megérkezett Virág, s utána Luca, Anita és Levi is. Virágnak 1 órakor volt a rajtja, ő a 10 km-en futott. Miután Virág útnak indult, Lucussal mi elmentünk az ugrálóvárhoz - csúszdázni.
Majd közelgett Virág célba érkezése, s az én futásom kezdete... Virágnak kerepeltünk, így észlelt bennünket, majd én otthagytam a többieket, s mentem a rajtom területére. Mivel későn érkeztem, így eléggé hátul kaptam csak helyet, de hát így jár az, aki nem a saját futamára koncentrál.
Eljött a 14 óra, megkezdődött a futás... Először csak sétálni tudtunk, mert lassan indult meg a tömeg. Majdnem 4 perc telt el már a futamból, mire átjutottam a rajtkapun. Az árpád híd felé vettük az irányt, majd a hídon Pestre futottunk... Itt már szellősebb volt a mezőny, lehetett előzgetni is. Az első kilométer elég hamar eltelt, ez tetszett... A hídról lefutva a Népfürdő utcában folytatódott az előírt útvonal, majd a rakparton haladtunk tovább. Itt doboltak is nekünk... A 2-es és 3-as kilométerjelző is egész gyorsan elérkezett, s féltávnál frissítésben is részesültünk... Több pohár vizet és egy isoitalt is ittam, már elég szomjas voltam. S itt már picit a talpam is fájt... A zokni valahogy nem stimmelt... Aztán átfutottunk a margit híd alatt, s látni lehetett, hogy jó néhányan a Margit hídon szaladnak már... 4,5 km-nél volt egy fordító - az alsó rakpartról a felső rakpartra futottunk - jó volt látni, hogy futnak még mögöttem is, és a záróbusznak még nincs híre-hamva sem... Aztán ismét átfutottunk a Margit híd alatt, aztán irány a Jászai Mari tér és a Margit híd... És ekkor jött még csak az 5-s tábla...
Még két kilométer hátra volt... a hídon egész jól haladtam, aztán befordulva a szigetre kicsit felgyűlt a tömeg... meg a talpam is egyre jobban fájt, szerettem volna már mielőbb beérni a célba... Akiket a hídon megelőztem, most előzgettek vissza - tehát úgy tűnt, h lassulok... Aztán jött még egy bíztatás a Juventus rádió DJ-jétől, s megkezdhettem az utolsó kilométeremet - azaz még 1000 m volt hátra a célig... De ezek a méterek nem akartak fogyni... De aztán végre lehetett hallani Péter Atti buzdítását, s ez már a célt jelentette. Így talp fájás ide vagy oda, most már célba kellett érni... Levit észrevettem a szurkolók között, pacsiztam vele, aztán irány a célkapu.
Bár az óra 0:53:12-t mutatott, a hivatalos időeredményem 0:49:05 lett. Átvettem a befutó csomagomat, majd visszatértem a többiekhez. Nagyon szomjas voltam, így ittam, majd leheveredtem a plédre... A többiek gratuláltak, én gratuláltam Virágnak... Gyorsan kellett pihennem, hiszen 15:15-kor volt az újabb rajtunk.
Luca, Heni, Levi, Vivi és az Ikrek futottak rajtam kívül ezen a távon. Megint elég hátulra sikerült beállnunk a rajtba, de már csak itt volt hely.... Készítettem egy csoportképet az indulás előtt...
Itt is "lassú-rajt" volt, inkább gyaloglás volt, mint futás... Ezt a távot a szigeten jelölték ki - a Bringóvár mellett futottunk ki a partra, a futópályára... Nagyon sokan voltunk, nagyon zsúfolt volt a tömeg az első kilométeren... Előzni nem nagyon lehetett... Mivel Lucáékat már az elején szem elől tévesztettem, úgy döntöttem, saját tempóban futom le akkor ezt a távot is. A talpam nagyon fájt, futni már nem nagyon volt kedvem... de azért próbáltam... motivált a "tömeg", mindamellett, hogy zavaró volt... Az uszoda mellett futottunk vissza a belső útra - ez már ismerős volt, hisz kb. egy órája már futottam egyszer erre... a Juventus rádió DJ-je még itt volt, és szurkolt nekünk... Aztán jött az utolsó 1 km - azaz az utolsó 1000 méter... Foggalmam nem volt, hogy hol vannak a többiek... egy célom volt, célba érni... Egyszer-kétszer bele is sétáltam, aztán végre elértünk a Palatinus strandhoz, illetve az út menti szurkolókhoz... Jó volt hallani: "Gyerünk! Már nincs sok hátra!" Aztán célba értem... 
Nem ez volt életem legjobb futása.... de hát nem is a futás a kedvencem... :-) 
Felvettem a befutó csomagomat, majd visszatértem a nagy fa alá a többiekhez... Levi megelőzött, de a lányok még úton voltak... Megnyugodtam, nem lettem utolsó. Némi pihenés, aztán ettem és ittam, majd elkezdtünk összeszedelőzködni. Miután végeztünk, elköszöntünk egymástól, hisz mindenki más irányba haladt... Én a 86-os busz felé vettem az irányt, a Margit híd Budai hídfőjénél... Nagyon lassan tudtam csak haladni, mert már nagyon fájt a talpam. Nehezen, de kicammogtam. 
Tervben volt még egy levezető tekerés estére, de mivel az eső is elkezdett szemerkélni, s itthon kiderült, hogy egy-egy vízhólyaggal gyarapodott mindkét talpam, így terv maradt a tekerés.

Total nettó időm: 1:12:24, 
a 75 nőből a 68. helyen végeztem - nem lettem utolsó :-) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése